Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Yleistä tietoa yhdistyksestä

Suomen Fibromyalgiayhdistys on aloittanut toimintansa marraskuussa 2013.

Yhdistys on voittoa tavoittelematon.

Yhdistyksen tarkoituksena on toimia fibromyalgiaa sairastavien henkilöiden ja heidän perheidensä tukena ja valvoa heidän etujaan sekä lisätä potilaiden, viranomaisten ja hoitavien tahojen tietoutta kyseessä olevasta oireyhtymästä.
Yhdistyksen tarkoituksena on edistää fibromyalgiaa sairastavien asianmukaisen diagnosoinnin, hoidon ja kuntoutuspalvelujen oikea-aikaista ja tarpeenmukaista toteutumista. Tarkoituksena on myös toimia edellä mainitun oireyhtymän aiheuttamien fyysisten, psyykkisten ja sosiaalisten haittavaikutusten tutkimuksen edistämiseksi.

Yhdistys edustaa Suomen Fibromyalgia -potilasyhteisöä sekä Suomessa että muiden maiden vastaavien yhdistysten ja säätiöiden suuntaan, pyrkii verkostoitumaan näiden kanssa ja edistämään omalta osaltaan kansainvälistä yhteistyötä fibromyalgiaan liittyvän tietoisuuden edistämiseksi.

Yhdistys valvoo fibromyalgiaa sairastavien yhteiskunnallisia oikeuksia. Yhdistys pyrkii edistämään ja kehittämään fibromyalgiaa sairastavien sosiaaliturvaa, palveluja ja elinoloja sekä edistämään itsenäisen toiminnan sekä tasavertaisen työnteon ja osallistumisen edellytyksiä. Tarkoituksena on myös edistää fibromyalgiaa sairastavien henkilöiden työllistymistä ja lisätä työnantajien tietoisuutta sairaudesta.

Lisää tietoa yhdistyksestä

Evästeet