Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Yhdistyksen esittely

Yhdistyksen tarina sai alkunsa syksyllä 2013 Facebookin vertaisryhmän keskustelussa. Heräsi ajatus siitä, että meillä pitäisi olla oma yhdistys, koska huolimatta siitä, että fibromyalgian esiintyvyys on melko huomattavaa, tietoisuus siitä on huonoa.

Tämän ensimmäisen ajatuksen jälkeen on yhdistyksen ydinryhmä tehnyt ahkerasti työtä, jotta on päästy tähän pisteeseen. Pyrkimyksemme on edistää tietoutta fibromyalgiasta, niin meidän, lääkäreiden kuin muidenkin sidosryhmien keskuudessa. Tätä kuvastaa hyvin lainaus toimintasuunnitelmastamme:

Vain hyvin organisoidun ja jatkuvan tiedottamisen ja tiedon jakamisen kautta voimme helpottaa ja auttaa jäsentemme jokapäiväistä elämää. Tietoa jaetaan mahdollisimman laaja-alaisesti ja mukaan otetaan myös sellaiset kohderyhmät, jotka eivät ole aiemmin kuuluneet fibromyalgian tiedotuksen piiriin. Varmistetaan, että jäsenet, heidän perheenjäsenensä, sekä muut läheisensä saavat varmasti viimeisimmän tieteellisen ja muun fibromyalgiaan liittyvän tiedon. Ja kasvatetaan yhdistyksen tunnettavuutta ykköstiedonjakokanavana, joka taas avaa ovia uusille yhteistyötahoille niin järjestö-, yhdistys- kuin yritystahoille.

Tavoitteenamme on kasvaa Suomen tunnetuimmaksi, luotettavimmaksi ja laaja-alaisimmaksi fibromyalgiajärjestöksi. Tehtävämme on saada aikaan välittömiä ja pysyviä parannuksia fibromyalgiaa sairastavien elämään. Aiomme edistää fibromyalgiaa sairastavien asianmukaisen diagnosoinnin, hoidon ja kuntoutuspalvelujen oikea-aikaista ja tarpeenmukaista toteutumista. Toimimme myös fibromyalgian aiheuttamien fyysisten, psyykkisten ja sosiaalisten haittavaikutusten tutkimuksen edistämiseksi.

Yhdistys on yhtä kuin sen jäsenistö ja tämän vuoksi toivotamme kaikki tervetulleiksi mukaan toimintaan.

Evästeet

Hyväksytkö evästeiden käytön?